Kompanija Neoplanta u junu mesecu predstavila je svoj prvi Izveštaj o održivom poslovanju 2022/2023, čime je napravljen značajan iskorak u radu i imidžu kompanije. U klubu Privrednik u Beogradu svoj prvi izveštaj prikazale su članice Nelt grupe, Neoplanta i Baby Food Factory, obraćajući se predstavnicima državnih institucija, nevladinih organizacija, poslovnih udruženja i medija koji su se ovom prilikom upoznali sa svim savremenim aspektima dugoročnog poslovanja koje primenjujemo.
Izveštaj je izrađen u skladu sa aktuelnom verzijom GRI (Global Reporting Initiative) standarda koji su inicijalno namenjeni kompanijskom izveštavanju o uticajima na ekonomiju, životnu sredinu i ljude, na način koji omogućava prikaz verodostojnih, uporedivih, relevantnih i transparentnih parametara.
Kako smo godinama veoma posvećeni integrisanju ESG (environmental, social and governance) principa održivosti, Izveštaj o održivom poslovanju 2022 /2023 kao prvi dokument ove vrste u okviru Neoplante napravio je zamajac za buduće transparentno poslovanje i izveštavanje. Direktor kompanije, Aco Tomašević, istakao je da je u prethodne dve godine Neoplanta postigla vidljivi balans između poslovnih ciljeva i brige za životnu sredinu te da je održivost jedna od ključnih vrednosti koje inspirišu tim kompanije da neprestano stremi ka poboljšanjima različitih procesa koji se unutar nje odvijaju. U praksi, ovakav pristup poslovanju podrazumeva zaštitu životne sredine, poštovanje i negovanje ljudskih prava, raznolikosti, inkluzivnosti, ravnopravnosti te strogu posvećenost bezbednosti i zdravlju na radu. S druge strane, van kompanijskog prostora, trudimo se da budemo aktivni učesnici u lokalnoj zajednici te da podržimo različite inicijative koje se tiču društvene odgovornosti, humanitarnog rada, obrazovanja, kulture, ekologije i drugih aspekata javnog života.
Tome u prilog govore činjenice poput one da je Neoplanta od pre dve godine prvi predstavnik mesne industrije u Srbiji koji je dobio integrisanu dozvolu za prevenciju i kontrolu zagađenja životne sredine (IPPC), a koja predstavlja trenutno najviši evropski standard. Prema rečima Nenada Juhasa, menadžera sistema upravljanja i održivog razvoja, IPPC stigao je kao kruna odgovornog poslovanja i ulaganja s kojima je Neoplanta započela pre više od decenije, dok „sticanje ove dozvole potvrđuje naše strateške priroritete u pogledu ESG segmenta poslovanja”. Sveopšti pristup održivosti pokazao je rezultate i na drugim poljima, kao što su marketing i ljudski resursi, pa su u prethodnom periodu pristigle i značajne nagrade za našu kompaniju u ovim oblastima, kao što su Kaktus (za najbolju radio-kampanju 2023), Zlatno priznanje od strane Udruženja za tržišne komunikacije Srbije, Nagrada za najbolju Employer branding praksu, prvo mesto Infostudovog istraživanja za najbolji proces selekcije i druge.
Naravno, ovakvi uspesi dolaze kao rezultat napornog ulaganja svih naših zaposlenih, koji, kako ističe menadžerka ljudskih resursa, Aleksandra Petković – dolaze ovde da ostanu. Unutašnjem balansu kompanije znatno doprinosi ravnopravna polna struktura (okvirno 50 – 50 % je brojčani odnos zaposlenih žena i muškaraca) i dodaje da su u poslednje dve godine „benefiti koje dajemo zaposlenima prešli na značajno viši nivo”.
Svi ovi, ali i brojni drugi aspekti Neoplantinog poslovanja sadržani su u aktuelnom Izveštaju koji možete pročitati i u elektronskom izdanju na ovom linku.